Na pierwszy rzut oka formalności
związane z zaciągnięciem kredytu samochodowe wcale nie wydają się trudne i
skomplikowane i faktycznie tak jest w rzeczywistości. Większością spraw zajmuje
się bank, a klientowi pozostaje jedynie dostarczyć kilka dokumentów i
zaświadczeń. Większe schody zaczynają się wtedy, gdy trzeba wybrać formę i
zasady finansowania kredytu – a do wyboru prócz kilku najpopularniejszych
opcji, jest również ich kilkanaście modyfikacji.
Kredyt 50/50
W ciągu ostatnich miesięcy analitycy bankowi zaobserwowali bardzo duży wzrost zainteresowania kredytami w strukturze 50/50. Sama nazwa już w znacznym stopniu wskazuje, z jaką formą finansowania mamy tu do czynienia. W swoim podstawowym wariancie kredyty samochodowe 50/50 bazują na dwóch płatnościach: klient płaci od ręki połowę ceny, drugą spłacając w ciągu roku (również w całości lub po rozłożeniu na 12 rat). Wariant rozbudowany przyjmuje nieco inną opcję: druga połowa kredytu również spłacana jest w ratach, jednak rozłożonych na dłuższy okres niż jednego roku – na przykład pięciu lub nawet dziesięciu lat. Opcja ta jest najczęściej wybierana przez osoby, które kupują bardzo drogie auta i nie stać ich na dwurazowe spłacenie nawet kilkuset tysięcznej należności.
Kredyt współfinansowany
Podobnymi zasadami cieszy się najbardziej popularna opcja kredytowa, czyli kredyt współfinansowany. W tym wypadku jednak kwota wpłacana od ręki nie musi wynosić równej połowy wartości zobowiązania. Wręcz przeciwnie – taki kredyt samochodowy może być zaciągnięty nawet wtedy, gdy klient wpłaci zaledwie 10% wartości auta, jak i wtedy, gdy jego wkładem własnym będzie aż 90% kapitału. Kredyty tego typu stanowią więc swoiste uzupełnienie różnicy finansowej między posiadaną przez kredytobiorcę gotówką a wartością kupowanego samochodu.
Kredyt całościowy
Trzecia z najpopularniejszych opcji to kredyt finansowany w całości. Klient zgłaszający się do banku w takim przypadku deklaruje, że nie posiada gotówki niezbędnej do zakupu i bank w rezultacie finansuje transakcję w całości – nawet do 110% wartości auta. Ta nadwyżka nie jest niczym szczególnym i stale pojawia się w wielu ofertach banków, głównie skierowanych do firm i instytucji. Ma ona na celu umożliwienie klientowi zakupu dodatkowego wyposażenia do samochodu lub przeznaczenia jej na inne wydatki związane z autem – zakup ubezpieczenia OC i AC, przyczepy, dokonanie remontów i napraw (jeśli auto tego wymaga).
Kredyt 50/50
W ciągu ostatnich miesięcy analitycy bankowi zaobserwowali bardzo duży wzrost zainteresowania kredytami w strukturze 50/50. Sama nazwa już w znacznym stopniu wskazuje, z jaką formą finansowania mamy tu do czynienia. W swoim podstawowym wariancie kredyty samochodowe 50/50 bazują na dwóch płatnościach: klient płaci od ręki połowę ceny, drugą spłacając w ciągu roku (również w całości lub po rozłożeniu na 12 rat). Wariant rozbudowany przyjmuje nieco inną opcję: druga połowa kredytu również spłacana jest w ratach, jednak rozłożonych na dłuższy okres niż jednego roku – na przykład pięciu lub nawet dziesięciu lat. Opcja ta jest najczęściej wybierana przez osoby, które kupują bardzo drogie auta i nie stać ich na dwurazowe spłacenie nawet kilkuset tysięcznej należności.
Kredyt współfinansowany
Podobnymi zasadami cieszy się najbardziej popularna opcja kredytowa, czyli kredyt współfinansowany. W tym wypadku jednak kwota wpłacana od ręki nie musi wynosić równej połowy wartości zobowiązania. Wręcz przeciwnie – taki kredyt samochodowy może być zaciągnięty nawet wtedy, gdy klient wpłaci zaledwie 10% wartości auta, jak i wtedy, gdy jego wkładem własnym będzie aż 90% kapitału. Kredyty tego typu stanowią więc swoiste uzupełnienie różnicy finansowej między posiadaną przez kredytobiorcę gotówką a wartością kupowanego samochodu.
Kredyt całościowy
Trzecia z najpopularniejszych opcji to kredyt finansowany w całości. Klient zgłaszający się do banku w takim przypadku deklaruje, że nie posiada gotówki niezbędnej do zakupu i bank w rezultacie finansuje transakcję w całości – nawet do 110% wartości auta. Ta nadwyżka nie jest niczym szczególnym i stale pojawia się w wielu ofertach banków, głównie skierowanych do firm i instytucji. Ma ona na celu umożliwienie klientowi zakupu dodatkowego wyposażenia do samochodu lub przeznaczenia jej na inne wydatki związane z autem – zakup ubezpieczenia OC i AC, przyczepy, dokonanie remontów i napraw (jeśli auto tego wymaga).
Jeżeli nadal masz wątpliwości co do kredytu samochodowego koniecznie przeanalizuj porównanie kredytów samochodowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz